čtvrtek 22. listopadu 2012

ČOKOLÁDOVÝ ŘEZ S TVAROHEM

Ahoj všem!
Konečně jsem se dostala k pořádnému otestování robotu, který jsem dostala od Ety - nejdřív jsem si nebyla jistá jestli je to vážně takový pomocník jak o něm říká reklama, ale po upečení tohoto moučníku na něj vážně nedám dopustit!
Pokud koupi jakéhokoliv robotu zvažujete, běžte do něj, až teď jsem plně docenila, jak moc příjemné je, když nemusíte ručně šlehat nebo míchat do odumření svalů... :D



Co budeme potřebovat?
na těsto:

  • 3 vejce
  • půl hrníčku cukru
  • hrníček mléka
  • 2 lžíce oleje
  • 2 lžíce kakaa
  • lžičku a půl kypřícího prášku
  • 2 hrníčky mouky Jizerka
na náplň:

  • 2 a půl vaničky tvarohu
  • 2 lžíce medu
  • případně čokoládu na posyp

Postup:
Ze všeho nejdřív si vyšleháme bílky. Zrovna na ně jsem použila robot a až neuvěřitelně mě to pečení chytlo - díky němu jsem se zbavila té nepříjemné práce, kdy je člověk nucen jen stát s metličkami v ruce a modlit se aby bílky byly co nejdříve tuhé.

Následně smícháme žloutky s cukrem a přidáme všechny suroviny na těsto (mléko, olej, kakao, prášek do pečiva, mouku). Pokud by se vám konzistence zdála být moc hutná, přidejte ještě trošku mléka. Já tam pár lžic ještě přilila.

Jakmile to máme, pomalu přimícháme bílky. (nádoba k robotu je opravdu velká - 5,5l, takže se může zdát, že toho je na fotce málo, ale je to vážně jen optický klam)

A teď nezbývá nic jiného než si vystlat pekáček pečícím papírem a směs tam nalít. Dáme péct na 175°C na 20 minut.

Po vytažení bude těsto krásně nakynuté a opravdu bude mít člověk chuť do něj rýpnout. Bohužel ale, kvůli bezlepkové mouce, brzy splaskne. Kdybyste to ale někdo zkoušel s normální pšeničnou, mělo by to zůstat "nafoukané" stále.

Necháme zcela vychladnout a připravíme si polevu tak, že smícháme tvarohy s medem. Naneseme na korpus, případně posypeme čokoládovými pilinami a necháme v ledničce do druhého dne odležet.


Teď něco k samotné chuti - na to, že je to bezlepková buchta, je výborná. Kdybych ji ale měla rovnat s normálními buchtami z pšeničné mouky, asi by v "TOP 10" nebyla. Těsto je totiž poměrně hutné a ne každému by musela chutnat. Výhodou té hutnosti ale zase je, že krásně drží tvar a víc než kostku nesníte :)
Nicméně já kombinaci čokoláda-tvaroh zbožňuji a tak si teď každé ráno poctivě kousek ukrojím :)


Nutriční hodnoty:

na celou buchtu: (počítáno se vším kromě čokolády na posyp)
Energetická hodnota: 2186kcal/9147kJ
Bílkoviny: 113,9g
Sacharidy: 331,6g
Tuky:42g

na porci (1/12 plechu)
Energetická hodnota: 182kcal/762kJ

12 komentářů:

  1. tvarohové buchty miluju, takže díky za inspiraci, určitě to upeču, i když z normální nebo celozrnné mouky, ne z bezlepkové:)

    OdpovědětVymazat
  2. wow. vypada to uzasne! Hned bych si dala .-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je krásná, škoda, že jsem si už snědla všechny tvarohy :D

    OdpovědětVymazat
  4. mnam vypada vyborne!!!
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  5. robot je prima, fakt supr, vypadá skvěle. taky by se mi jeden hodil :)) vlastně si ho strašně dlouho přeju :D)

    OdpovědětVymazat
  6. ooooo tak to je iná pochutka... cez vikend viem čo pečiem :-)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
  7. Kim, řez vypadá nádherně, škoda že nemůžu online ochutnat :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Sakra, to vypadá dokonale, asi jsem si poprvé poslinatala monitor :-D... zní to trochu "úchylně" ale má to být kompliment :-D... určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  9. zřejmě dám místo bezlepkové mouky normální celozrnnou, ale i tak je to super tip, díky;)

    OdpovědětVymazat
  10. krásny robot a tiež aj zákusok :-)

    OdpovědětVymazat
  11. To musím někdy zkusit. Vypadá to úžasně a pěkně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář k tématu, moc si jich cením! Urážky, vulgarity a rasistické nadávky mažu - vždycky to přece jde slušně! :)